אביב יעוץ עסקי
MENUMENU
  • הלוואות לעסקים
    • הקרן בערבות המדינה
    • קרן קורת
    • קרנות הסוכנות היהודית
    • קרן עוגן
  • מכרזים ופרוייקטים
    • משרד הפנים
    • משרד הכלכלה
    • משרד העלייה והקליטה
    • גופים ציבוריים / מוסדיים
    • משרד התיירות
    • משרד העבודה והרווחה
    • ייעוץ עסקי
    • בנקים
    • המוסד לביטוח לאומי
    • המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל
    • משרד הביטחון
    • משרד החקלאות
  • לקוחות ממליצים
  • בלוג
  • אודות
    • שאלות ותשובות
    • עלינו
    • אביב בתקשורת
    • אביב בקהילה
  • צור קשר
  • הלוואות לעסקים
    • הקרן בערבות המדינה
    • קרן קורת
    • קרן עוגן
    • קרנות הסוכנות היהודית
  • מכרזים ופרוייקטים
    • בנקים
    • ייעוץ עסקי
    • משרד העלייה והקליטה
    • המוסד לביטוח לאומי
    • גופים ציבוריים / מוסדיים
    • משרד התיירות
    • משרד העבודה והרווחה
    • משרד הפנים
    • משרד הכלכלה
    • המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל
    • משרד הביטחון
    • משרד החקלאות
  • לקוחות ממליצים
  • בלוג
  • אודות
    • עלינו
    • שאלות ותשובות
    • אביב בקהילה
    • אביב בתקשורת
  • צור קשר

הבנק והלקוח

ראשי » בלוג » הבנק והלקוח
27 ביוני 2016 19:16

הבנק והלקוח

הבנק והלקוח – ערכת היחסים לקוח – בנק היא מערכת מורכבת מאוד ומתקיימים בה קשרי תלות חזקים מאוד בין הצדדים. מערכת קשרים זו מלווה בתחושה של נאמנות גבוהה מצד הלקוחות לבנק בו הם מנהלים את חשבונם אולם קיימים גם מאידך תחושות של כעס וטענות כלפי הבנק מסיבות שונות ומשונות.

על רקע זה נוצרים קונפליקטים בנושאים מרכזיים כמו גובה ריביות האשראי, גובה העמלות, רמת השירות, נושאים של גילוי נאות ועוד. נושא הריביות והעמלות הוא אחד הנושאים הרגישים והכואבים יותר.

כאן ניגודי האינטרסים ברורים. הבנק שואף להגדיל ככל הניתן את הכנסותיו התפעוליות והכנסותיו מריבית, בעוד שהלקוח שואף לצמצם הוצאות אלה ככל שרק ניתן.

בבואנו לבחון את הנושא חשוב לזכור: הבנק מרוויח מכל סוג של פעילות שלנו, בין אם היא פעילות דביטורית (אשראי) ובין אם היא פעילות קרדיטורית (השקעות או זכות בעו”ש) או בין אם היא פעולה של מתן שירות פשוט (העברות, כ. אשראי וכד’), במקרים רבים מרוויח מעצם ניהול חשבונותינו אצלו.

כיום קיימות בבנקים מערכות מידע משוכללות הנותנות מידע מפורט ומדויק בחתכים שונים ובכל תחומי הפעילות, עד לרמת הלקוח הבודד. אחד הכלים המעניינים שפותח ע”י הבנקים, בעיקר הגדולים, היא מערכת לניתוח ההכנסות והרווח הכוללים ברמת הלקוח הבודד.

כלומר בחינת הלקוח לפי השורה התחתונה: מה באמת יוצא לבנק מלקוח זה! בכל משא ומתן של הלקוח עם הבנק, בכל נושא, הבנקאי יכול לקבל ב”לחיצת כפתור” את הנתונים המפורטים לגבי הלקוח שלפניו. בחלק מהבנקים המערכות מתקדמות יותר ומביאות בחשבון את כל החשבונות הקשורים ללקוח זה. אבל מצד הלקוח, התמונה הכוללת נסתרת והוא אינו מודע ל”תרומתו” האמתית לבנק. מהו כוחו האמיתי של הלקוח מול הבנק? ועד כמה הוא יכול ללחוץ לשיפור תנאיו.

לצורך המחשה נביא מספר דוגמאות:

ריבית זכות בחשבון עובר ושב – סעיף מאוד אטרקטיבי במאזנו של כל בנק. הכוונה היא לסכומים המוחזקים בחשבונות העובר ושב של כלל הלקוחות. אופיים של עסקים רבים הוא כזה המחייב יתרות זכות. כמו כן, לא תמיד כדאי לבצע הפקדה לפיקדון ומשיכה אם מדובר בטווחי זמן קצרים משום שחיוב העמלות האבסולוטי בסיטואציה כזו יכול להיות גבוה יותר ביחס לריבית המוצעת בגין הפיקדון.

התוצאה סעיף הכנסה משמעותי ביותר לבנק, עם מרווח הכנסה גדול מאוד לבנק. אלא שהלקוח המחזיק חשבונו ביתרת זכות כלל אינו מודע לתרומתו זו לבנק וכוחו בעיני הבנק!

לעומת זו הבנק יודע ויכול לציין כל לקוח את “תרומתו” המדויקת לבנק בנושא זה.
פיקדונות שקליים, פיקדונות מט”ח ותוכניות חיסכון – ההכנסה של הבנקים בסעיפים אלו בנויה על “המרווח הבנקאי”, שהוא ההפרש שבין הריבית המשולמת ללקוחות על פיקדונות לבין הריבית שהבנק גובה על האשראי שהוא נותן. ככל שהריבית שמקבל מהלקוח נמוכה יותר המרווח של הבנק ממנו גבוה יותר.
עמלות – ככל שפעילות הלקוח מורכבת וגדולה, העמלות מרובות וחלות על כל תחומי הפעילות ללא יוצא מן הכלל: עובר ושב, ניירות ערך, אשראי, מט”ח, סחר חוץ, ערבויות וכד’.
המעקב והבדיקה מורכבים ביותר ודורשים הקצעת תשומות כח אדם למטרה זו. אחת הדרכים המוצעות לפתרון הבעיה היא חילוץ נתוני ההכנסות והמרווחים מתוך נתוני הפעילות הגלויים. כך ניתן לדמות באופן מקורב את “תמונת” הלקוח בעיני הבנק ולהעריך את “תרומתו” וכוחו.

ביחס של הבנק והלקוח, או יותר נכון מול לקוח חשוב לציין כי בעיני הבנק נלקחים בחשבון כל מרכיבי הפעילות אלה הגלויים לנו ואלה הסמויים לנו. הדבר מחייב כמובן ידע וניסיון רחב ביותר בתחום הבנקאות והיכרות טובה עם המערכות הבנקאיות אשר יביא למשא ומתן מקצועי עם הבנק ללא צורך “בהורדת ידיים” אלא תוך התבססות על עובדות ומספרים.

הבנקים מכבדים יותר לקוחות המודעים לכוחם וכן לקוחות המדברים בשפתם. בנקודה זאת אנו ממליצים להיעזר בשירותי יועצים המתמחים בתחום הבנקאי אשר יודעים לעמוד על כוחו ותרומתו האמיתית של הלקוח תוך השגת תנאים בנקאים מקסימליים ותוך תשלומי עמלות וריביות מינימליים.

    ליצירת קשר מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

    גיוס אשראי התנהלות מול בנקים
    « הקודם
    הבא »
    השארת תגובה

    ביטול

    לחץ כאן- לחישוב הלוואה
    קרנות סיוע לעסקים
    • הקרן בערבות המדינה
    • קרן קורת
    • קרן עוגן
    • אשראי חוץ בנקאי
    • קרנות הסוכנות היהודית
    רשתות חברתיות
    • Facebook
    • Instagram
    • YouTube
    צרו קשר
    טל. 08.9167070 מייל. info@aviv-ebc.co.il רחוב הזית 80, סתריה  שעות פעילות א' עד ה' 8:00-18:00
    הצטרפו לניוזלטר שלנו
    © כל הזכויות שמורות לאביב ש.ש. ויעוץ עסקי בע"מ | מדיניות פרטיות | עיצוב ופיתוח - Tabuzzco | הצהרת נגישות
    גלילה לראש העמוד
    Call Now Button דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס